Etapele procesului de consultanta
1. Initiere proces
Discutii preliminare
Negociere contract
Semnare contract consultanta
2. Analiza de diagnoza initiala
Obiectivele urmarite in timpul analizei de diagnoza sunt:
Identificarea sistemului real de lucru si compararea acestuia cu cerintele standardului de referinta Identificarea elementelor tehnico-organizatorice si a practicilor curente care pot constitui germenii viitorului sistem al calitatii. | |
Identificarea situatiilor neconforme fata de cerintele standardului de referinta. | |
Identificarea punctelor critice ale fluxului de activitati, care pot provoca intirzieri, deficiente, etc. si deci implicit costuri suplimentare. | |
Resursele umane si materiale existente. | |
Sistemele de inregistrari si evidenta existente |
3. Proiectarea sistemului
Proiectarea sistemului de management se efectueaza in baza Raportului de Evaluare elaborat in urma auditului diagnoza.
In aceasta etapa sunt identificate metodele si mijloacele necesare pentru satisfacerea cerintelor de managementul definite in standardul de referinta, este stabilita structura documentatiei sistemului ce urmeaza a fi implementat si este stabilit un plan de actiune pentru desfasurarea etapelor viitoare a programului de consultanta.
4. Instruirea echipei manageriale
Pentru a asigura succesul actiunilor viitoare o foarte mare importanta o are constientizarea intregului personal, dar mai ales a personalului de management (low&midle management) al clientului. In acest scop organizam unui curs -seminar de constientizare pentru echipa manageriala, cu urmatoarea tematica:
Calitate: concept si evolutie | |
Standarde in domeniul calitatii ISO seria 9000 | |
Acreditare si certificare | |
Organizarea sistemului calitatii | |
Documentatia sistemului de management al calitatii | |
Costurile calitatii |
5. Elaborararea documentatiei sistemului de management al calitatii
Manualul calitatii | |
Procedurile sistemului calitatii | |
Instructiuni de lucru/descriere de procese | |
Alte documente ale calitatii |
Este de dorit nominalizarea echipei de proiect care ar trebui sa aiba urmatoarea structura:
Reprezentantul Managementului pentru Asigurarea Calitatii in calitate de Coordonator de proiect - Comitet de coordonare format din sefii principalelor compartimente | |
Propuneri pentru echipele de lucru pentru fiecare procedura de sistem si pentru fiecare proces. |
6. Implementarea sistemului calitatii proiectat
Etapa de implementare de catre client, sub indrumarea consultantului, a sistemului calitatii definit de catre documentele elaborate in etapa anterioara, va cuprinde urmatoarele activitati:
Efectuarea de audituri interne sub indrumarea consultantului pentru depistarea neconformitatilor sau problemelor de implementare aparute; | |
Workshop-uri pentru analizarea neconformitatilor si stabilirea actiunilor corective si preventive. |
7. Auditare finala - audit pre-certificare
Aceasta etapa presupune efectuarea de catre consultant a unui audit al sistemului calitatii implementat, audit limitat strict la cerintele standardului de referinta.
Acest audit se va finaliza cu un numar de Rapoarte de neconformitate si cu un raport de recomandari finale. In acelasi timp consultantul poate recomanda mai multe organisme de certificare cu care intretine relatii de colaborare si poate asigura asistenta necesara pe toata durata certificarii
8. Certificare
Contactarea organismului de certificare, negocierea contractului de certificare si acordarea de asistenta la auditul de certificare.